Korepetycje gimnazjum

Home Korepetycje Korepetycje gimnazjum
Język polski
Matematyka
Język angielski

Język polski

Korepetycje z języka polskiego

Zajęcia prowadzą nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem i stażem pracy w szkolnictwie. Program korepetycji jest indywidualnie dostosowany do potrzeb i umiejętności ucznia. Skupiamy się wówczas na zagadnieniach, które sprawiają największe trudności.

Zajęcia odbywają się w siedzibie prowadzenia kursów, ale istnieje też możliwość spotykania się w miejscu umówionym z uczniem.

Na zajęciach uczniowie powtarzają i doskonalą wiedzę i umiejętności zgodne z podstawą programową nauczania języka polskiego w klasach 4-6:

  • słuchanie i rozumienie tekstów
  • czytanie i rozumienie tekstów
  • praca z tekstem literackim
  • praca z innymi tekstami kultury (film, teatr, malarstwo, muzyka poważna i popularna, radio, telewizja, prasa, komiks, reklama)
  • korzystanie z tekstów informacyjnych
  • tworzenie tekstów mówionych (indywidualna wypowiedź, rozmowa, dyskusja)
  • realizacja głosowa tekstów mówionych
  • poznanie i tworzenie wypowiedzi: opowiadanie, opis, plan, streszczenie, pamiętnik, sprawozdanie, charakterystyka
  • tworzenie tekstów pisanych – pismo, ortografia, interpunkcja
  • poznanie i tworzenie form użytkowych – zaproszenie, list, ogłoszenie, instrukcja, tekst reklamowy, notatka
  • nauka o języku – składnia; czasownik, rzeczownik, przymiotnik, liczebnik, zaimek, przysłówek, przyimek i spójnik, wykrzyknik i partykuła; słownictwo i słowotwórstwo, fonetyka,
  • integracja treści ścieżek edukacyjnych na lekcjach języka polskiego: edukacja prozdrowotna, edukacja ekologiczna, wychowanie do życia w społeczeństwie, edukacja regionalna, wychowanie patriotyczne i obywatelskie

Cele zajęć:

  • nadrobienie zaległości
  • ćwiczenie, powtarzanie i utrwalanie bieżącego materiału szkolnego
  • pomoc w skupieniu uwagi i koncentracji ucznia
  • bieżąca pomoc w zadaniach domowych
  • motywacja ucznia do dalszej nauki

Matematyka

Nauczyciel pomaga uczniowi planować swoją pracę. Kształtuje uniwersalne postawy, sprawności i nawyki myślowe, a także uczy rozumieć abstrakcyjne pojęcia, dostosowując je do możliwości ucznia.

Najważniejsze, aby uczeń samodzielnie stosował w praktyce elementarne pojęcia i narzędzia matematyczne.

Program

Program nauczania na II etapie edukacyjnym klas IV-VI obejmuje następujące treści:

I. Sprawność rachunkowa

  • uczeń wykonuje proste działania pamięciowe na liczbach naturalnych, całkowitych i ułamkach
  • zna i stosuje algorytmy działań pisemnych oraz potrafi wykorzystać te umiejętności w sytuacjach praktycznych

II. Wykorzystanie i tworzenie informacji

  • uczeń interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, liczbowe, graficzne
  • rozumie i interpretuje odpowiednie pojęcia matematyczne
  • zna podstawową terminologię
  • formułuje odpowiedzi i prawidłowo zapisuje wyniki

III. Modelowanie matematyczne

  • uczeń dobiera odpowiedni model matematyczny do prostej sytuacji
  • stosuje poznane wzory i zależności
  • przetwarza tekst zadania na działania arytmetyczne i proste równania

IV. Rozumowanie i tworzenie strategii

  • uczeń prowadzi proste rozumowanie składające się z niewielkiej liczby kroków
  • ustala kolejność czynności (w tym obliczeń) prowadzących do rozwiązania problemu
  • potrafi wyciągnąć wnioski z kilku informacji podanych w różnej postaci

Cele:

  • opanowanie bieżącego materiału szkolnego
  • pomoc w zadaniach sprawiających trudność
  • wykonywanie zadań dodatkowych dostosowanych do możliwości ucznia
  • opanowanie wiadomości i umiejętność praktycznego ich zastosowania
  • pomoc w organizacji pracy, skupieniu uwagi i koncentracji
  • dążenie do samodzielności w wykonywaniu zadań

Język angielski

Korepetycje na poziomie szkoły podstawowej mają przede wszystkim pomóc uczniowi w nadrobieniu zaległości, są konieczne w przypadku sprawdzania poprawności rozwiązywanych zadań domowych, a także mają zmotywować i zachęcić ucznia do dalszej nauki języka obcego.

Pomagamy opanować wiedzę z zakresu gramatyki, rozumienia tekstu (czytania) i pisowni. Na każdych zajęciach uczeń utrwala i powtarza słownictwo z poznanej partii materiału. Uczeń szkoły podstawowej powinien opanować znajomość języka na poziomie zapewniającym minimum komunikacji językowej.

Program korepetycji

Program, zgodny z podstawą nauczania w szkole podstawowej, obejmuje:

  1. sprawność rozumienia ze słuchu:
    • rozumienie ogólnego sensu prostych sytuacji komunikacyjnych, w tym intencji rozmówcy
    • rozumienie instrukcji nauczyciela
    • rozumienie sensu oraz wyszukiwanie informacji szczegółowych w nieskomplikowanych wypowiedziach i dialogach
  2. sprawność mówienia:
    • zadawanie prostych pytań oraz udzielanie odpowiedzi
    • zdobywanie i udzielanie informacji w typowych sytuacjach dnia codziennego
    • formułowanie krótkiej wypowiedzi o sobie, rodzinie, najbliższym otoczeniu, swoich przekonaniach i wartościach wraz z ich prostym uzasadnieniem
    • inicjowanie i podtrzymywanie prostej rozmowy dotyczącej typowych sytuacji dnia codziennego
    • opanowanie poprawnej wymowy w zakresie poznanego materiału językowego
  3. sprawność czytania:
    • rozumienie powszechnie spotykanych dokumentów, takich jak: menu, rozkład jazdy, ogłoszenia, reklamy, listy i instrukcje
    • wyszukiwanie konkretnych informacji w prostych tekstach, rozumienie ogólnego sensu prostych, adaptowanych tekstów
  4. sprawność pisania:
    • dostrzeganie różnic między fonetyczną a graficzną formą wyrazu
    • umiejętność poprawnego zapisu większości słów znanych ze słuchu
    • napisanie krótkiego listu o sobie i swoich zainteresowaniach, przekazanie prostej informacji
  5. inne umiejętności:
    • korzystanie ze słownika dwujęzycznego

Cele zajęć:

  • rozwijanie w uczniu poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe
  • stopniowe przygotowanie do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego
  • rozwijanie postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur
  • bieżąca pomoc w zadaniach, sprawdzanie poprawności wykonywanych zadań
  • pomoc w skupieniu uwagi i koncentracji
  • rozbudzanie zainteresowań, motywacja do dalszej nauki